Gözden Kaçırmayın

Yörüklerden Ülkü Ocakları’na iade-i ziyaretYörüklerden Ülkü Ocakları’na iade-i ziyaret

“Mezarda emekliliğe, kayıt dışı ücrete ve sefalete hayır” sloganıyla yapılan açıklamada, mevcut ekonomik politikaların kamu çalışanlarını ve emeklileri giderek daha zor şartlar altında yaşamaya ittiği ifade edildi.

 “Sosyal Devlet Anlayışı Zayıflatıldı”

Basın açıklamasında konuşan Ali İhsan Orhan, yaşanan ekonomik sorunların tesadüfi olmadığını belirterek kamu hizmetlerinin özelleştirilmesiyle birlikte sosyal devlet anlayışının zayıflatıldığını savundu. Orhan, “Bugün Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı önünde; sosyal devletin tasfiyesine ve kamu emekçisinin geleceğinin çalınmasına karşı sesimizi yükseltiyoruz. Yaşadığımız kriz tesadüf değildir” ifadelerini kullandı.

Kamu Yönetimi Temel Reformu ile başlayan süreçte kamu hizmetlerinin paralı hale geldiğini dile getiren Orhan, vatandaşların düşük emekli maaşlarına mahkûm edildiğini söyledi. Özellikle sağlık alanında yaşanan sorunlara dikkat çeken Orhan, Sosyal Güvenlik Kurumu’nun toplum yararından uzaklaştığını ve kurum bütçesinin özel sağlık sektörüne kaynak aktarmanın aracı haline geldiğini öne sürdü.

 “Emekli Maaşları Asgari Ücretin Altına Geriledi”

Açıklamada emeklilerin yaşadığı ekonomik sıkıntılara da geniş yer verildi. Ali İhsan Orhan, emekli maaşlarının yıllar içinde ciddi oranda eridiğini belirterek, 2003 yılında emekli aylıklarının asgari ücretin yüzde 36 üzerinde olduğunu ancak bugün asgari ücretin yüzde 22 altına düştüğünü söyledi.

Orhan, mevcut sistemin emeklileri temel yaşam standartlarının altında yaşamaya zorladığını ifade ederek, düşük maaşlar nedeniyle milyonlarca emeklinin geçim sıkıntısı yaşadığını kaydetti.

 “5510 Sayılı Yasa Kamu Emekçilerini Mağdur Etti”

Basın açıklamasında 2008 yılında yürürlüğe giren 5510 sayılı yasa da eleştirildi. Orhan, bu yasa sonrasında kamu emekçilerinin önemli hak kayıpları yaşadığını belirterek, aylık bağlama oranlarının düşürüldüğünü, emeklilik yaşının yükseltildiğini ve meslek unvanlarının emekli maaşına etkisinin ortadan kaldırıldığını ifade etti.

Ayrıca büyüme hızının emekli maaşı hesaplamalarında yeterince dikkate alınmadığını söyleyen Orhan, yeni sistemle birlikte kamu emekçilerinin daha uzun süre çalışıp daha düşük maaş almaya mahkûm edildiğini savundu.

 “Kamuda Kayıt Dışı Ücret Uygulaması Var”

Büro Emekçileri Sendikası tarafından yürütülen “Tam Sigorta” kampanyasına da değinen Orhan, memur maaşlarının önemli bölümünün prime esas kazanca dahil edilmediğini söyledi. Seyyanen zam ve ek ödemelerin emekliliğe yansımamasının büyük hak kayıplarına yol açtığını belirten Orhan, bu durumun aynı zamanda SGK bütçesinde milyarlarca liralık kayba neden olduğunu ifade etti.

Kamu emekçilerinin maaşlarının yarıdan fazlasının kayıt dışı bırakıldığını savunan Orhan, bunun “yasal kayıt dışılık” anlamına geldiğini söyledi.

SGK ve İŞKUR Çalışanlarının Sorunları Gündeme Taşındı

Basın açıklamasında Türkiye İş Kurumu ve SGK çalışanlarının yaşadığı hak kayıpları da gündeme getirildi. EYT sürecinde yoğun iş yükünün SGK çalışanlarının omuzlarına bırakıldığı belirtilirken, 666 sayılı KHK ile kaybedilen hakların hâlâ geri verilmediği ifade edildi.

Ali İhsan Orhan, SGK ve İŞKUR çalışanlarının ikramiye, servis, yemek ve ek ödeme haklarında ciddi kayıplar yaşadığını belirterek, 3600 ek gösterge konusunda verilen sözlerin de tutulmadığını dile getirdi.

 “Kamuda Kayıt Dışı Ücrete Son Verilmeli”

Basın açıklamasının sonunda hükümete çağrıda bulunan Orhan, seyyanen zam dahil tüm ek ödemelerin prime esas kazanca dahil edilmesini istedi. En düşük emekli maaşının en düşük memur maaşından az olmaması gerektiğini ifade eden Orhan, aylık bağlama oranlarının yeniden yükseltilmesi gerektiğini söyledi.

Ali İhsan Orhan açıklamasını, “Çalışırken yoksullaşmaya, emeklilikte sefalete hayır. Kamuda kayıt dışı ücrete son, tam sigorta istiyoruz” sözleriyle tamamladı.