Yavaş, seçilerek göreve gelen belediye başkanlarının görev süresi içerisinde parti değiştirmesini demokratik açıdan uygun bulmadığını ifade etti.
"Seçmen İradesine Saygı Esastır"
Bir açılış töreninin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Mansur Yavaş, siyasi gündemde yer alan "parti değiştirme" iddialarıyla ilgili net mesajlar verdi. Seçmenin oy verirken sadece kişiye değil, aynı zamanda temsil edilen partiye de destek verdiğini vurgulayan Yavaş, şunları kaydetti: "Seçmen bir başka partiden seçmek isteseydi, istediği belediye başkanını seçerdi. Ben belediye başkanlarının seçildikten sonra parti değiştirmesini veya milletvekillerinin parti değiştirmesini uygun görmüyorum. Bununla ilgili inşallah bir düzenleme yapılsın. Çünkü seçmen hiçbir zaman şahsın kendisine tek başına oy vermez. Mutlaka parti veya başka etkenler vardır."
"Referandum Yapılması Daha Hoş Olur"
Parti değiştirmeyi düşünen siyasetçilerin öncelikle seçmenlerine danışması gerektiğini savunan Yavaş, bu süreçte halkın onayının alınması gerektiğini belirtti. Mevcut sisteme dair eleştirilerini ve çözüm önerisini dile getiren Yavaş, şu ifadeleri kullandı: "Dolayısıyla eğer böyle parti değiştirecekse önce kendisini seçenlerin onayını alacak şekilde bir referandum yapması lazım. Daha hoş olur."






Yorumlar
Yorum Yap